söndag 8 juli 2012

Strings attached eller Minitriathlon!


Det har gått 3 veckor sedan Tjejmarathon och 2 veckor in på min sommarsemester! Jag har vilat och slappat på alla sätt, även träningsmässigt!
Efter Tjejmarathon vilade jag helt i 5 dagar och tog sedan ett par lätta korta löprundor. Benen var lite slitna men träningsvärken släppte redan på tredje dagen och jag var inte ens speciellt stelt efter att ha sprungit nästan 6 mil! Kroppen är otrolig. Andra veckan försökte jag mig på terränglöpning och ett backpass men fick tyvärr åter ont i högra hälsenan så nu tar jag det lugnt. Jag springer numera bara i terräng och tar endast kortare backar. Kroppen känns fortfarande lite sliten och när jag tänker efter så har den inte fått vila från kvalitetsträning på över 6 månader. Men nu är det liksom inte läge... AXA Fjällmarathon hägrar, ca 5 veckor kvar och jag måste lägga in en stöt med mycket benträning framför allt. Nu vet jag i alla fall att jag klarar distansen men mycket kvalitetsträning återstår... Den onda foten oroar mig lite dock så jag kör rehab och lite alternativ träning!
Igår fick jag för mig att jag skulle kära en minitriathlon! Vi har införskaffat en pool och med hjälp av en sele som gör att man liksom sitter fast och inte kommer nånvart (Swimtrainer) kan man simma så länge man vill och orkar!
Igår blev det i stekande sol: 10 km cykel (jajamen, militärcykeln utan växlar!), 5 km terräng med några lättare backar och så 20 minuters simning! Det var kul faktiskt, roligare än jag trodde. Jag som inte gillar att cykla kom upp i bra fart och tyckte det var roligt! Simningen var tuff, jag kan bara bröstsim behjälpligt. Här ska det övas på crawl i sommar!
Nej, nu kör vi!

3 kommentarer:

  1. Jag blir imponerad varje gång jag läser här. Du är otrolig!

    SvaraRadera
  2. Grym e du! Jag är imponerad!

    SvaraRadera
  3. Ja du kan verkligen få en att dra på munnen och bli inspirerad till träning.

    SvaraRadera