måndag 5 mars 2012

Långpass i city!

I lördags begav jag mig till den våriga huvudstaden för att springa ett gemensamt långpass med tjejerna från Tjejmarathon. Tjejmarathon kommer jag att skriva mer om snart men kan säga att det är ett välgörenhetslopp som går av stapeln 16:e juni. Vi kommer att springa 5 mil på Roslagsleden i lätterräng. Pengarna vi ska samla går till ett kvinnosjukhus i Kongo och förutom att det faktum att anmälningsavgiften går dit så ska jag oxå försöka på egen hand och mer er hjälp att bidra till insamlingen. Men mer om det snart i ett separat inlägg. Vi träffades vid World Class på Döbelnsgatan; 9 coola brudar i rosa buffar och en cool ultra-kille Peter som var vår ledsagare. Solen sken när vi startade lätt och höll oss sällskap under hela rundan runt Brunnsviken. Det var första gången jag sprang där - kul! Det var isigt på sina håll men ingen föll och humöret var på topp. Jag hann nog prata lite med alla tjejerna; vilket trevligt gäng! Roligast var det förstås att träffa Coyntha, vars foton jag lånarhär så ni får se hur kul vi hade det! Vi hann med dryga 15 km.

Här är hela gänget utanför Worls Class. En av arrangörerna till Tjejmarathon Ann-Sofie nedre rad längst till vänster, Coyntha intill.

Enervit sponsrar TjejMarathon. For a good cause! Coyntha poserar glatt!

Och så avslutade vi med plankan så klart! Jag måste jobba på min ser jag! :o)

Jag längtar redan nu till vårt nästa pass om ca 3 veckor! Då blir det en dryg halvmara!

1 kommentar:

  1. Ohhh vad kul vi hade!! Jag hade verkligen problem med att springa på isen hi hi.
    Tack för sällskapet!
    Vi ses snart igen.
    kram

    SvaraRadera