söndag 26 april 2009

Stel som en pinne eller...

... träningvärk from hell!
Imorse kunde jag knappt komma ut ur sängen och värre blir det hela tiden. Jag som tänkte ta ett löppass imorgon... Det blir inte med så snyggt löpsteg i all fall!
Men från början.
Igår var det dags för BBC, premiär för mig. Jag körde iväg tidigt för att hitta en bra parkeringsplats vilket var lätt. Utanför Planet Fitness träffade jag bla Anna och Andrea - för första gången IRL! Jättekul. Så småningom var det insläpp och då fick vi träffa arrangörerna bl a super-duper trevliga Sofy. Allt var så välorganiserat - lappar på de fina tröjorna från Craft, namn på skåpen, schema till passen mm. I skåpet väntade en goodiebag fylld med en massa bra grejer. Mest glad blev jag nog för de goda téerna från Friggs och boken "Pulsträna" av Jonas Gustrin.
Sen var det dags för passen. Jag valde yogan först för att vara pigg till Boot campen men ojojoj vilket krävande yogapass detta var. Vi bände på oss själva och stod i en massa knasiga ställningar och jag lyckades nästan stå på huvudet! För övrigt insåg jag att åldern börjar ta ut sin rätt (haha, måste ju skylla på nåt) och att jag ska bli bättre på att töja mina hamstrings efter löppassen! Guuud så stel jag var. Men det var kul och jag blev inspirerad att köra lite mer cirkusyoga som instruktörer kallade den formen.
Sen var det verkligen 5 minuters ombyte och jogg till Hagaparken där vi möttes av en marinsoldat! Alla mina fördomar om boot pass eller military training besannades och vilken tur för det! De båda instruktörerna körde en mild militärstil ochvar lika trevliga som bra på att ordinera omöjliga övningar. Passet var tufft och mycket fysiskt krävande, mot slutet hade jag en grym tränignsvärk... redan! Och en massa löv i håret och på kläderna!
Klart det roligaste passet på hela dagen!
Efter en skön dusch var det dax för lunch med Coyntha och Malin och runrunner. Vi kunde knappt äta, adrenalinet blockerade matsmältningen bra!
Sedan följde en kostföreläsning med Mela som var väldigt pedagogisk och proffsig. Jag lärde mig en del nytt om energi, förbränning mm. Ha, nu vet jag att morgonträning inte är det effektivaste för fettförbränning då kroppen under resten av dagen ställer in sig på att bränna kolhydrater istället!
Efter det var det dance-pass + 17 minuters coreträning med Caroline. Dansen var verkligen kul även om jag hade svårt att hänga med. Grym musik!
Nu började kroppen säga ifrån trots att jag fyllde på med energi mellan passen så på Functional moves som är helt enkelt funktionell träning ( I love it!) var jag mäkta matt och hade svårt att prestera på topp men gjorde mitt bästa.
Det bästa med BBC - att få träffa alla trevliga och hängivna bloggare, som man har så mycket gemensamt med och få svettas och skratta tillsammans.
Det var en fantastiskt dag, stort tack till arrangörerna!
Tur att det inte fanns något pass som gav tränignsvärk i fingrarna... då hade ingen kunnat skriva nåt i sin blogg idag!
Just det... jag var så hungrig när jag kom hem att jag slukade 5-6 raggmunkar och fyllde på med en hel del ostbågar och mörk choklad till Robinsom. Det gäller ju att lyssna på sin kropp, eller hur!
Bilder kommer att finnas på Facebook i BBC gruppen, om några dagar. Det ska bli kul att se dem! Med Anna och Coyntha

10 kommentarer:

  1. Zonsalva!!!
    Grym dag. Får fixa en egen privat Boot Camp. Det låter ju riktigt skoj!

    SvaraRadera
  2. Det var en kanonbra dag! Jag är imponerad över att vi orkade hela vägen fram! Men det känns i musklerna idag...

    SvaraRadera
  3. Visst får du låna min bild! Får jag låna din? Jag har inte en enda där jag själv är med...

    SvaraRadera
  4. Ja det var kul att ses även om vi inte hann prata så mycket! och visst är det kul att stå påhuvudet?! :)

    SvaraRadera
  5. Visst hade vi skitroligt??
    Det var så kul med allt och att vi äntligen kunde träffa IRL!!
    Tack för en jättetrevligt dag!

    Ja, vi fick inte samma bok. Jag vill så gärna läsa boken du fick också. Vi kanske kan lånas varandra sedan när vi har läst klart!
    Kan du röra dig bättre idag? / Kram

    SvaraRadera
  6. ja visst var det en grymt bra dag =) =)

    SvaraRadera
  7. Underbar dag även om jag också svär lite över norrmännen, haha!! Ska def. testa på mer boot camp/army/nordic military training bara jag överlever den här träningsvärken..

    SvaraRadera
  8. Åh! Låter ju hur kul som helst! Nästa gång är jag med. Tänker inte missa det för allt i världen.

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken fullspäckad och spännande dag. Hade aldrig orkat med så mycket träning.. men cirkusyoga och bootcamp lät spännande. Hur kom du i kontakt med det här? Vad kostade det roliga kalaset?

    Det finns så mycket saker man aldrig prövat på...

    /Liv

    SvaraRadera
  10. Andrej: det skulle gå åt många tuber!

    Cizzi: känns betryggande att även du som instruktör har träningsvärk idag!

    Anna: du får självklart låna bilden!

    Coyntha: visst kan vi byta böcker efter ett tag. Nu ska jag lära mig allt om pulsträning. När jag ahr återhämtat mig från BBC ska jag köra ett max-pulspass!

    Emliscious: Har aldrig haft roligare!

    Lotta: military är nog min grej med!

    Mia: jag och Coyntha pratade om dig och saknade dig under dagen!

    Vida: det var knappt som jag orkade själv! Jag hittade detta på Sofys blogg. Kostade 695 kr för hel dags träning + lunch + goodiebag. Värt varje krona. Ffa alla skratt och möten med likasinnade.

    SvaraRadera